Diode til Ballerup (23:21)

22. november 2010

Lidt uden for Ballerup finder jeg mig selv
en eftermiddag i oktober
min hår er vådt og jeg kan ikke se
et øje frem for mig
hvad gør jeg her?
Jeg går ind i et hus
det er selvfølgelig et parcelhus
som er ret almindeligt
de sidder derinde og hygger
hele familien
alle elsker hinanden i den familie
men det er ikke min familie
fatter jeg endelig
hvorfor Ballerup ikke er for mennesker?
Nej, for det er en løgn
det er et rummeligt fællesskab
som netop er meget menneskeligt.

3 Responses to “Diode til Ballerup (23:21)”

  1. Andreas Christoffersen Says:

    den bedste krimi hidtil. Selv om jeg som sædvaneligt føler mig fortaget på af slutningen.

  2. lewn Says:

    ja, men når det skal gå lidt stærkt, så –

  3. Ulf Says:

    Man finder mennesker de mest overraskende steder. For eksempel i Ballerup. Jeg ved det, for jeg har vistnok selv været menneske dér en gang.


Skriv et svar

