I det lille æble, der var et lille hus [17:52]

29. december 2010

En bombe
i det rødsprængte synsfelt,
en forsoning
med den nærværende viden,

og en tro på at det kan lade sig gøre
lige indtil man ikke længere tror.

Hvordan skal jeg kunne flytte ind
efter hvad videnskabsmænd
har gjort sig af opdagelser?

Det vil aldrig vise sig
at der ikke er mere at opdage,

Men derfor kan du i mellemtiden,
i pausen mellem opfindelse og navngivning,
betale en del af gælden tilbage
ved aldrig at lukke døren.

3 Responses to “I det lille æble, der var et lille hus [17:52]”

  1. Ukendt Afsender Says:

    Hvordan kan jeg flytte ind i verden
    når den allerede er møbleret
    med byer som radioaktive bikuber
    der blinker med millioner af ideer i mørket

    Hvordan kan jeg flytte ind i byen
    når den allerede er møbleret
    med millioner af bankende hjerter i stilheden
    og millioner af munde, der vælger frit imellem
    at tale, kysse og lukke sig inde
    i sig selv eller hinanden
    eller den udødelighed, videnskaben lover
    at den vil opnå en dag

    Hvordan kan jeg flytte ind i mig selv
    når jeg allerede er møbleret
    med æoner af gabende tomhed
    og ideer, jeg ikke ved om jeg får lov at beholde
    så jeg kan åbne dem og læse i dem
    i pausen mellem opfindelse og afvikling.

  2. Franz Says:

    Fedt remix! eller svar-digt, eller hvad man vil kalde det.


Skriv et svar

