[20:37]

12. november 2011

Vi er i det gamle kvarter under balkoner over kavalergange og svalerne på himlen forvildede som mine øjne svimler under dit hoved og hænderne dybt krænkende klodsede i lommen som hvaler i et soveværelse nøgne og grå kødfyldte og vanvittigt stille som vand på flaske
Dine striber i håret minder mig om en nymalet fodgængerovergang på Vesterbrogade og lidt længere henne er gaden en byggeplads der ligner et efterladt børneværelse fra 80erne hvad så digter kan du se hvad jeg mener eller skal jeg fjerne kloakdæksel fra metaforerne
Hver dag er gaden under belejring af en hær af sko der trasker derudaf som villaen der sejler gennem græsset så grønt på den anden side og så tilbage igen det er bare for sjov det er bare et arbejde jeg ved ikke hvad det skal til for men alle de andre lader som ingenting
Virkeligheden er ikke hvad den har været i teksten er den en forladt bydel der mangler et sprog at tale ud fra og sådan hensygner det som et klaver ingen har spillet på i flere år der heller ingen vidnesbyrd har at videregive toner farvede i efterårets langsomme
Vi ligger i ske i søndagens tystesse som var vi i skuffen eller i skabet du ligner mig og vi går op og ind i forsvindingspunkter hvor søvnen tager fat og livet fra i går var cigaretter og snaps i dag er det juleaften i mit bryst der slanker

Skriv et svar

