(22:54)

12. november 2011

Et spejl eller en tvilling derude

på tågedage hvor verden går i et

det første skridt ud

i toppe og dale

vi mødes på midten af disse ujævne nætter

ænder lander på det blanke stille

trækker et drivende V

Vi længes mod vi

*

På en af søvnens plateauer mødte jeg Steen Jørgensen fra Sort Sol. Han havde glemt nogle indkøbsposer som jeg fik.
“Steeeen?” knirkede jeg da en låge gik op. “Du kan godt lide poesi, ikke?” Så kiggede Steen vandblåt på mig og stilheden indfandt sig.
“Ja”, svarede han mens han så vemodigt ud mod vandet. Da jeg kørte hjem stod alle støvpunkerne i vand til livet og så efter klodens krumning.
Ingen sagde noget.

Skriv et svar

